Atklātā stunda ar tehnoloģijām

18/10/2009

No 12. – 16. oktobrim Iespējamā misija sadarbībā ar Lattelecom, rīkoja Zināšanu sabiedrības nedēļu Latvijas skolās. Man bija liels prieks piedalīties un vadīt atklāto stundu savā skolā, jo tehnoloģijas ir tā lieta, ko es plaši izmantoju ikdienā, turklāt šīs nedēļas mērķis bija uzsvērt jauno informācijas un komunikāciju tehnoloģiju nozīmi, veidojot mūsdienīgāku mācību procesu, kur man šķita būtiski jēgpilni integrēt tehnoloģijas stundā, lai uzlabotu skolēnu mācību sniegumu.

Pēc stundas sajutos tik lieliski, ka varu saņemt atgriezenisko saiti un ieteikumus no kolēģiem. Tagad man ir ļoti daudz ideju galvā, ko varētu darīt, kas vēl jāpalasa un arī saprotu, kas ir ok un uz kuru pusi man nepieciešams pilnveidot savas stundas. Paldies visiem, kas deva savu ieguldījumu!

Arī nākamajā dienā man pienāca klāt skolotāji un ieteica vēl pāris lietas, kas viņiem vakarā ienākušas prātā, ko vēl varētu uzlabot. Šī atklātā stunda pavēra arī tādu plašāku savstarpējo skolotāju komunikāciju par metodēm, par mācīšanu skolā, par starpprikšmetu saikni un tehnoloģiju izmantošanu klasē.

Par stundā izmantotajām tehnoloģijām.

ACTIVOTE balsošanas pultis izmantoju 3 dažādiem mērķiem – diagnostikai / aktualizācijai stundas sākumā, nostiprināšanai stundas vidusdaļā un refleksijai / formatīvajai vērtēšanai stundas beigās. Fizika 8.klasei ir jauns priekšmets, bet daudzas ar to saistītas lietas skolēniem ir zināmas no dabaszinību, informātikas, mūzikas un citām stundām. Ar pultīm lieliski varēju pārbaudīt cik daudz skolēni, kuri nāk no dažādām skolām, zina par jauno tēmu, turklāt viņiem tas ir interesanti, var spiezt pogas, katrs no viņiem ietekmēt procesu, turklāt arī redzēt kā klasesbiedri ir nobalsojuši. Man kā skolotājam ļoti patīk, ka skolēni uzreiz prasa – Kā tad ir pareizi? Kāpēc tā bija pareizi?

Izmantojot tehnoloģijas, skolēniem tiek radīta milzīga interese izzināt tēmu. Noslēgumā skolotājam ir lieliski, ka viņš īsā laikā var konstatēt, ko klase ir apguvusi un ko vēl vajadzētu papildus atkārtot nākamajā stundā.

Datu kameras izmantošana ir lieliska resursu taupīšana, jo nav jākopē katram skolēnam kādi materiāli, kurus var parādīt uz ekrāna, turklāt tas arī samazina gatavošanās laiku skolotājam. Skolēniem patīk, ja parāda priekšā kādu viņu burtnīcu, kur ir labi un pareizi izpildīts uzdevums, un ir pareizs pieraksts un zīmējums. Tas viņiem liek censties stundās. Fizikas stundās datu kamera perfekti noder parādot, kā jāskatās, nolasot rezultātu no dažādām ierīcēm, it sevišķi, ja ierīces ir mazas. Ja vēl kadrā tiek skolotāja pirksti, tad gan visiem ir prieks un neviens nevar atraut acis no tā, kas notiek!

ACTIVESLATE pārnēsājamā tāfelīte ļauj man kā skolotājam būt neatkarīgam no tā, kur atrodas dators, ja es rādu kaut ko ar projektoru uz ekrāna. Gadījumā, ja es redzu, ka divi skolēni ir uzvilkti un dikti grib pļāpāt, es varu pieiet viņiem blakus un vadīt balsošanu vai simulāciju no jebkuras vietas klasē. Bet tas pats labākais, kas padara šo tehnoloģiju interaktīvu ir tas, ka katrs skolēns var piedalīties, izmēģināt, paņemt tāfelīti un simulācijā mainīt parametrus, izmēģināt tās lietas, kas viņam šķiet interesantas, turpat no viņa vietas, kur viņš jūtas ērti. Un tajā brīdī es kā skolotājs varu skolēnus mudināt pašus atklāt un izmēģināt ar savām rokām dažādas lietas, uzdodot pareizos jautājumus.

Atklātās stundas prezentācija ar maniem komentāriem.

Šim rakstam ir 1 komentārs:

  1. 29/11/2009Māra rakstīja:

    Noderīgi!

Uzraksti komentāru: